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Newsletter März 2013

Liebe Leserinnen und Leser,

Hochwertige Seidenstoffe, Dekoration in aufwendiger Weberei oder Stickerei sowie eine beindruckende fantasiereiche Vielfalt farbenprächtiger Muster zeichnen die Textilkunst als eine der repräsentativsten Hervorbringungen der Kulturen Ostasiens aus. Der Bestandskatalog zur Ausstellung "Passionen einer eleganten Dame" erschließt erstmals die japanischen und chinesischen Textilien der MCH Stiftung, Sammlung Hammonds.

Bitte beachten Sie auch unsere weiteren kürzlich erschienenen Titel zu Kunst und Kultur in diesem Newsletter. Nähere Informationen zu unseren Novitäten und zum gesamten Programm finden Sie auch auf unserer Homepage unter http://reimer-mann-verlag.de.

Beste Grüße aus Berlin
Ihr Team des Reimer Verlags

PS: Privatkundenbestellungen innerhalb Deutschlands liefern wir portofrei!

Passionen einer eleganten Dame - Passions of an Elegant Lady

Asiatische Textilien der Sammlung Hammonds – Asian Textiles of the Hammonds Collection

Reimer Verlag

24,95 €

Splendid costumes of the Nô theatre, robes and obi belts of elegant ladies, and Buddhist priests’ stoles and cloaks with opulent golden designs: the woven items from China and Japan provide fascinating insights into the technical sophistication and abundance of patterns displayed by East Asian textiles.

Prachtvolle Kostüme des Nô-Theaters, Roben und Obi-Gürtel eleganter Damen sowie opulent mit Gold gemusterte Stolen und Umhänge buddhistischer Priester: Die Webstücke aus China und Japan bieten einen faszinierenden Einblick in die technische Raffinesse und den Musterreichtum ostasiatischer Textilien.

Mio Wakita

Staging Desires:

Japanese Femininity in Kusakabe Kimbei's Nineteenth Century Souvenir Photography

Reimer Verlag

49,00 €

Closely examining staged images of Japanese femininity, this study centers on the mid-Meiji souvenir photography of Kusakabe Kimbei, approaching from the artist’s perspective while referencing his culture’s visual and traditional practices. The analysis attempts to construe visual material in its original context using various points of departure, including the sociocultural significance of the staged models, the visual display of the photographic models in relation to the visibility problem of Japanese women in Meiji visual media, and Kimbei’s visual encodings of Japanese femininity. By means of contextualized analysis, this survey seeks to illuminate the intricate structure of significations embedded on the visual plane, ultimately demonstrating how Kimbei’s female images present a locus of multilayered meanings.

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